رد ادعای احمد توسط شیخ طوسی

 رد ادعای احمد بصری توسط شیخ طوسی(ره) شیخ طوسی در کتاب الغیبه آورده است: «فأما من قال إن للخلف‏ ولدا و إن الأئمة ثلاثة عشر. فقولهم يفسد بما دللنا عليه من أن الأئمة(ع) اثنا عشر فهذا القول يجب إطراحه‏». چنانچه کسی بگوید که امام دوازدهم(ع) فرزند داشته و تعداد امامان به سیزده رسیده، سخن باطل و فاسدی به زبان آورده است و قبلا استدلال کردیم که ائمه(ع) دوازده تن هستند. لذا ردّ این سخن باطل از واجبات است. الغيبة طوسي،(ما بزودی در پنج بحث به طور کامل حصر عدد اولیا را برای شما بازگو خواهیم کرد)


[ چهار شنبه 20 آذر 1398 ] [ 20:11 ] [ Seyed ]
[ ]

اثبات شیء نقی ما عدا نمیکند دستاویزی برای اتباع احمدالحسن

 یک قاعده عقلی و مشهور  که اتباع احمدالحسن به آن تکیه میکنن در بحث کردن ب این عنوان هست که؛ اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند. به عبارت ساده یعنی؛ بودن چیزی، دلیل نبودن چیز دیگر نیست. حالا این‌ قاعده، تبدیل به ابزاری برای سوء استفاده اتباع احمد بصری شده است تا روایات متعدد و معتبری که حاکی از حصر عدد اوصیاء پیامبر(ص) در ۱۲ تن هستند را با استفاده ی اشتباه از این قاعده عقلی کنار بزنند.  لذا هر قدر دلیل روایی برایشان می آوریم که پیامبر(ص) دوازده وصی داشته، میگویند مرغ یک پا دارد و اثبات شیء نفی ما عدا نمیکند!  باید بدانند که این قاعده عقلی در...



ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 آذر 1398 ] [ 10:28 ] [ Seyed ]
[ ]

معیار تشخیص مدعیان دروغین در مساله مهدویت

 متاسفانه وجود افرادی که درکی از مذهب و عقیده ندارند و براساس جهل ادعا هایی رو می کنند و بدتر از آن افرادی خواسته یا ناخواسته به آن ها می پیوندند و جهل آن ها را هر ثانیه بزرگتر و بزرگتر جلوه می دهند پس ما برای جدایی حق از ناحق مقاله ای را به شما ارائه میدهیم که چه بسا خواندن این مقاله مهم تر از هرچیزی باشد.(برای دانلود مقاله به ادامه مطلب رجوع کنید)



ادامه مطلب
[ شنبه 16 آذر 1398 ] [ 10:42 ] [ Seyed ]
[ ]

زیارت امام زمان

 زیارت امام زمان عليه السلام: السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَيْن اللَّهِ فِي خَلْقِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ المؤمنين. السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَا مَوْلاَكَ عَارِفٌ بِأُولاَكَ وَ أُخْرَاكَ‏ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى يَدَيْكَ‏ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ‏ يَا مَوْلاَيَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ‏ هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ‏ وَ أَنَا يَا مَوْلاَيَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ يَا مَوْلاَيَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلاَدِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ‏ 


[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 11:1 ] [ Seyed ]
[ ]

احمد:امامی بدون تکلم به زبان های مختلف

در همین رابطه حضرت كاظم عليه السلام فرمودند: كسي كه اين خصلتها در او نباشد امام نيست.(حتي يك مورد از نشانه های شناخت امام كه فرمودند در احمد اسماعيل همبوشی وجودندارد)   از ابو بصير روايت شده كه گفت: من بحضور امام كاظم عليه السّلام مشرف شدم و گفتم: فداى تو شوم، امام را چگونه ميتوان شناخت؟ فرمود: به چند خصلت:  اينكه پدر امام او را در بين مردم براى امامت معرفى و نصب كند تا براى مردم حجت باشد، زيرا رسول خدا صلى اللّه عليه و آله امير المؤمنين‏ عليه السّلام را براى مقام امامت بجهت مردم معرّفى و منصوب كرد، همينطور هر امامى بايد امام بعد از خود را براى مردم معرفى نمايد. هر سؤالى كه ميكنى جواب گويد.  تو ساكت باشى و امام به سخن ابتدا كند (و منظور ترا بگويد). مردم را از جريان فردا خبر دهد.  با هر يك از مردم به زبان خودشان تكلم نمايد. به امام كاظم عليه السّلام گفتم: فداى تو شوم! امام بايد به هر زبانى تكلم كند؟ فرمود: آرى، منطق پرنده را هم ميداند، الساعه من علامت آن را قبل از آنكه تو بخواهى از جاى خود بلند شوى بتو عطا خواهم كرد. طولى نكشيد كه ديدم مردى از خراسان در خدمت آن حضرت وارد شد و به زبان عربى با امام كاظم عليه السّلام صحبت كرد، آن حضرت جواب او را به زبان فارسى فرمود. آن مرد خراسانى گفت: من به زبان فارسى با تو گفتگو نكردم براى اينكه شايد شما كاملا زبان فارسى را ندانى؟ حضرت كاظم عليه السّلام فرمود: سبحان اللّه اگر من نتوانم بطور نيكوئى جواب تو را بگويم پس چه فضيلتى بر تو خواهم داشت؟ آنگاه امام كاظم عليه السّلام بمن فرمود:   اى ابو محمّد! امام آنست كه كلام احدى از مردم، پرنده، حيوان، چيز كه در آن روح باشد بر او مخفى و پوشيده نباشد، كسى كه اين خصلتها در وجود او نباشد امام نخواهد بود. ( بحارالانوار ج٤٨ص٤٧ قرب الاسناد ١٤٦ اثباة الهدي شيخ حر عاملي ج٥ص٥٣٥ كافي ج١ص٢٨٥ مدينة المعاجز ص٤٣٧ ) ما در ادامه ۴۰ حدیث در اثبات این امر به شما در قالب پی دی اف ارائه میدهیم برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 15:17 ] [ Seyed ]
[ ]

آیا سند حدیث وصیت معتبر است؟

حدیث موسوم به وصیت که ظاهراً بزرگترین مُدعای مبلغین جریان احمد بصری می‌باشد، آیا از نظر سندی معتبر است؟! بیان این سوال در ادامه  مطلب توسط استاد نورانی....



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 آذر 1398 ] [ 8:14 ] [ Seyed ]
[ ]

انکار حقیقت غدیر توسط احمد

   آیا می دانستید طبق روایات اهلبیت(ع) در روز غدیر خم با اعلام امامت و رهبری سیاسی ائمه اثنی عشر دین کامل گردید و آیه اکمال نازل شد  آیا می دانستید طبق روایات اهلبیت(ع) در روز غدیر خم، پیامبر با معرفی ائمه تصریح فرمودند که ائمه بعد از من دوازده نفر هستند و آخرین حجت خدا حضرت مهدی(ع) می باشد و بعد از ایشان دیگر هیچ حجتی نیست. آیا می داسنتید طبق روایات اهلبیت(ع) بعد از اعلام امامت ائمه اثنی عشر در غدیر خم دیگر هیچ فریضه جدیدی از طرف خدا نازل نشده است و اگر کسی خلاف این را ادعا کند کافر است  آیا می دانستید که احمد بصری منکر اکمال دین در غدیر و منکر سخنان پیامبر(ص) و ائمه شده است و ادعا نموده است که پیامبر(ص) و ائمه اشتباه کردند و در این مورد دروغ گفته اند، او ادعا کرده است که: دین در غدیر کامل نشده است و امامت در ائمه اثنی عشر حصر نشده است، بلکه دین با اعلام ولایت و امامت وی کامل شده است نه در روز غدیر به راستی شیعه چه کسی هستید:پیامبر(ص ) و اهلبیت یا احمد بصری برای مطالعه مدارک فوق به لینک در ادامه مطلب رجوع کنید......



ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 آذر 1398 ] [ 20:51 ] [ Seyed ]
[ ]

دلیل قاطع بر عدم حجیت خواب

 ما ادله جالبی را برای عدم حجیت خواب به شما در قالب پی دی اف  ارائه میدهیم که متاسفانه با همین عنوان حجیت خواب موجب گمراهی خیلی از افراد توسط اتباع احمد شده برای دانلود پی دی اف به ادامه مطلب رجوع کنید....



ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1398 ] [ 10:30 ] [ Seyed ]
[ ]

عدم حجیت خواب

 پیروان احمد بصری کذاب که با خواب ، به امام و دین جدید معتقد شده‌اند!!!  شیطانی به نام المتکون به خواب مردم می آید و خود را به عنوان اهل بیت علیهم‌السلام جا میزند!!  زراره میگوید: امام صادق به من فرمود: در رابطه با حمزه به من بگو ، آیا فکر میکند که پدرم به خواب او می‌آید؟! عرض کردم: بله ؛ ایشان فرمودند : به_خدا_قسم دروغ میگوید پدرم به خواب او نیامده است بلکه شیطانی به نام المتکون به خواب می آید. ابلیس یکی از شیاطیان به نام المتکون را مأمور کرد که با هر صورت و شکلی که میخواهد به خواب مردم می آید چه به صورت بزرگ و چه به صورت کوچک...و به خدا قسم به صورت پدرم نمیتواند بیاید.... یعنی: شیطان نمیتواند به صورت اهل بیت علیهم السلام بیاید، اما میتواند در خواب به شکلی بیاید و خود را به جای امام بزند ، مثلا خود را به شکل مردی نورانی با لباس سبز و...بزند و به فرد خوابیده القاء بکند که او یکی از اهل بیت است. الان اتباع احمد که چهره واقعی اهل بیت را ندیده اند ، از کجا متوجه میشوند که این المتکون است که به خواب آنها آمده است یا خیر؟


[ یک شنبه 10 آذر 1398 ] [ 17:46 ] [ Seyed ]
[ ]

علم احمد الحسن

 آیا احمد الحسن دارای علم لدنی است؟؟ از آنجایی که احمد بصری خود را خلیفه الهی و امام می‌داند ادعا کرده است که دارای علم لدنی است چنانچه در یکی از کتب این فرقه در بحث علم احمد چنین ادعا شده است که..



ادامه مطلب
[ شنبه 9 آذر 1398 ] [ 9:16 ] [ Seyed ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد